life in the ghetto...

tirsdag den 22. maj 2007

" Kun for de ikke søvnige!"

Når man nu alligevel ikke kan sove, tænkte jeg, at bloggen havde brug for en opdatering. Og da de rastløse nætter tit ender med selvransagelse, følte jeg, at jeg ville dele mine tanker med jer - vi kan for tiden heller ikke poste billeder, da vores 1. års projekt dumper, hvis vi publicerer det inden eksamen - så ingen fotos på denne side foreløbig. Nå, men mine tanker går i nat på det sjove i fotografiet - når man en gang imellem er frustreret som bare i.. er det godt at minde sig selv om, hvorfor man fotograferer. For mit vedkommende elsker jeg blandt andet det uforudsigelige i fotografiet - du ved aldrig præcist, hvad du har fået med hjem. Før i dag og det nye millenium og digitalfotografiet - fantastisk og forfærdeligt. Efter at jeg har fået mit første digitalkamera føler jeg mig degraderet til en teknisk neandertaler - ( Ingen kommentar fra Emil tak! - medmindre du kan forklarer mig, hvorfor man ikke kan undereksponerer!?) - nå, men min gamle replik om, at jeg kender mit gamle trofaste nikon f4 som min egen bagende - er snart lige så slidt som displayknappen på mit nye digitalkamera - den værste opfindelse i mands minde. Jeg kan ikke lade være med at kigge på displayet - hele tiden - og igen - mere eller mindre. Så nu har jeg besluttet, at jeg fra i morgen vil tape den over - så kan det være slut med det! Lyder det som en dum idé - så er det nok fordi klokken er mange!? - eller en god idé!? Hvis det er lykkes dig at kæmpe dig igennem denne uhørte lange tekst så skriv gerne din kommentar. vi ses - godnat.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

God ide ...
Men hvis nu du er rigtig smart (ingen sammenligning i øvrigt) :-) så taper du kun halvdelen af dit display over, så du stadig kan se dit histogram.
Det er jo for det meste kun derfor at man kigger.

Med venlig hilsen

Frederik

emilryge sagde ...

Hørt - og ingen spydige kommentarer herfra. Jeg er såret...

- Emil

Sara Galbiati sagde ...

øh - histogram!? - Det er gas!?

Boline Skovly sagde ...

hej sara gal.b.

jeg synes det er en pissepisse god idé. men så skal du også gøre det. man skal ikke bare sige, at man vil gøre det. skriv derefter et nyt indlæg om det så egentlig fungerede for dig.
fordi... måske kan man slet slet ikke vænne sig til det (!!!) altså, det er jo nærmest at gå kold tyrker.

og derudover synes jeg, at det var en fin pointe, og jeg er glad for den.

ps. jeg er altid søvnig. pissesøvnig.

boliviarobotten

Anonym sagde ...

Rigtig god ide. Jeg har taget den til mig og har nu tapet min mobil fast til væggen...... Det bliver stort det her!!!

Sara Galbiati sagde ...

-lige en hurtig kommentar - det virker sgu ikke.. desværre...

emilryge sagde ...

Jeg leder og leder efter et display at tape over. Hvor finder man sådan et på et Rolleiflex?

- Emil